Stres manažment pre študentov

Študenti sa často snažia skĺbiť mnoho povinností naraz – učia sa na skúšky, píšu školské práce, popri tom pracujú a majú aj veľa úloh v osobnom živote. Väčšina študentov zažíva značné množstvo stresu a tento stres môže mať značný vplyv na zdravie, šťastie ako aj na známky.

Mnohí študenti majú pocit, že potrebujú zmierniť stres, ale so všetkými aktivitami a povinnosťami, ktoré zapĺňajú ich život, je niekedy ťažké nájsť si čas na vyskúšanie nových metód, aby sa tento stres rozptýlil. Skúste teda niektoré pomerne jednoduché a rýchle metódy na potláčanie stresu, ktoré sú najvhodnejšie pre študentov.

Cvičenie

Robiť šport aspoň raz za týždeň je najlepší spôsob, ako znížiť stres. Pomáha vášmu telu produkovať endorfíny, ktoré vám pomáhajú cítiť sa dobre. Dokonca aj denné prechádzky aspoň na pol hodinu môžu pomôcť znížiť stres, ale ešte lepšie je intenzívne cvičenie.

Pokiaľ ste typ, ktorý obľubuje kolektívne športy, skúste si zistiť či sa môžete pridať do nejakého školského tímu. Jednak si zacvičíte a popri tom budete mať pravidelný kontakt s ostatným ľuďmi, ktorí tiež vylepšia vašu náladu.

Ak chcete cvičiť sám alebo robiť niečo, čo skôr prispôsobíte svojmu programu, skúste beh, jogu alebo posilňovňu.

Nenechajte sa oklamať vlastnou hlavou

Mozog je najsilnejším prvkom nášho tela. Môžete si predstaviť takmer čokoľvek za zlomok sekundy. Všetko okolo nás je výsledkom niekoho fantázie. Čiže predstavivosť je najväčšou silou mysle. Irónia je, že predstavivosť je aj najväčšou slabosťou. Jediný rozdiel je v tom, ako myslíte a čo si predstavujete. Ak myslíte na pozitívne veci a veríte vo vaše schopnosti, potom sa stanete šťastnou, sebaistou a kreatívnou osobou. Ak však venujete väčšiu pozornosť zlým veciam alebo sa necítite dobre, potom budete cítiť úzkosť, strach a stres.

Keď sa teda vo vašej hlave vynárajú negatívne myšlienky a pochybnosti, povedzte si, že máte schopnosť nájsť to najlepšie riešenie a urobíte to až príde správny čas. Nikdy nenechajte negativitu ovplyvňovať svoje činnosti alebo vzťahy. Pevne verte v svoju silu a pamätajte na dobré veci, ktoré ste urobili v minulosti.

Nechajte si pomôcť

Nesnažte sa za každú cenu robiť všetko sám. So spolužiakmi si viete navzájom pomôcť, či už zdieľaním poznámok, spoločným učením sa/doučovaním, od starších študentov viete získať napríklad testy z minulých rokov, ktoré vás pri učení nasmerujú na čo sa zamerať.

Pokiaľ máte stres z písania bakalárky, diplomovky, alebo iných školských prác nechajte si vypracovať kvalitné podklady od epodklady.sk. Ušetrí vám to veľké množstvo času a vyhnete sa stresu, že prácu neodovzdáte načas alebo, že nezoženiete literatúru ktorú potrebujete.

Spánok

Mnoho študentov sa snaží obmedziť spánok, aby ušetrili čas. Ukázalo sa však, že je to kontraproduktívne. Zdravý spánok je nevyhnutný pre zdravý a šťastný život. Nevyspatý človek je menej produktívny a učenie sa mu zdá byť ťažšie.

Vypnite sociálne siete a pozerajte filmy alebo si čítajte aspoň hodinu pred odchodom do postele. Rovnako sa snažte držať od telefónu, PC a televíznej obrazovky minimálne pol hodinu po zobudení. Všetky informácie, ktoré získate z týchto médií, ovplyvňujú váš mozog a tým aj kvalitu vášho spánku. Ráno vás zas zahltia informácie, ktoré ani v tom momente nepotrebujete a zabijete tým čas, kedy ste mohli prísť na niečo kreatívnejšie alebo efektívnejšie.

Robte si pravidelne prestávky

Krátke prestávky medzi prácou vám pomôžu vypnúť. Ale aj dlhšie prestávky sú dôležité. Doprajte si niekedy víkend pre seba a pre aktivity, ktoré vás bavia. Pondelok sa vrátite k svojim úlohám omnoho sviežejší.

Počúvajte hudbu

Počúvanie hudby vám vie pomôcť, aby ste sa cítili byť šťastný počas celého dňa. Hudba dokáže uvoľniť stres aj vás upokojiť. Študenti môžu využívať výhody hudby tým, že počas štúdia počúvajú klasickú hudbu, alebo si pustia optimistické piesne na psychické „prebudenie sa“. Tiež môžu relaxovať pri svojich obľúbených pomalých melódiách.

Zaobstarajte si domáce zviera

Hovorí sa, že trávenie času so zvieratami je dobré pre vaše zdravie. Ak hladkáte psa pár minút, vaše telo uvoľňuje hormóny, vďaka ktorým sa cítite šťastný a môžu znižovať množstvo stresu. Pokiaľ ale nemôžete alebo nechcete mať vlastné zviera, skúste stráviť aspoň nejaký čas s rodinou alebo kamarátmi, ktorí ho majú a dostanete lásku bez záväzku.

Dbajte na pestrú a zdravú stravu

Jedenie čerstvých prísad a veľa ovocia je naozaj dôležité. Šťavy naplnené vitamínom C, ako je pomarančová alebo grapefruitová šťava, sú dobré pre váš imunitný systém, a tiež môžu pomôcť so stresom. Keď ste zaneprázdnení a unavení, môže byť lákavé rýchlo zjesť ďalšiu pizzu alebo polotovar, ale varenie z čerstvých ingrediencií je oveľa zdravšie.

Smejte sa

Hovorí sa, že smiech je najlepší liek a je to naozaj pravda. Keď sa nahlas smejete, zvyšuje sa hladina kyslíku a prietok krvi, čo automaticky znižuje stres. Nebratie života príliš vážne môže pomôcť každému žiť lepší a ľahší život. Urobte si čas pre seba, dajte si prestávky. Je na čase, aby si študenti uvedomili, že dokážu v živote dosiahnuť rovnako veľa aj bez všetkého toho stresu.

 

Podklady pre záverečnú prácu
Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *