Ako udržať pozornosť na (online) prednáške?

Pre študentov je často náročné udržať počas prednášok pozornosť. V momentálnej situácií keď prednášky prebiehajú len online formou je rozptyľujúcich vplyvov v okolí ešte viac. Čo vám teda pomôže počas prednášok udržať pozornosť?

Robte si poznámky

Pozornosť udržíte oveľa lepšie ak si pri počúvaní prednášky budete aj robiť poznámky. V prípade online prednášky odporúčame poznámky písať rukou. Jednak preto aby ste nepozerali v kuse do monitora a jednak preto aby ste si nemuseli preklikávať medzi rôznymi oknami v PC, čím sa ešte viac rozrušíte. Neprepisujte mechanicky všetko čo počujete ale snažte sa tomu porozumieť a prepisovať poznámky vlastnými slovami.

Pýtajte sa

Ak máte možnosť popri prednáške sa aj pýtať, určite to robte. Buď sa ozvite cez kameru alebo smerujte svoje otázky do chatu. Takto budete sami seba motivovať stále sa nad danou témou zamýšľať, prednášku lepšie pochopíte a udržíte aj svoju pozornosť.

Odstráňte rozptýlenia

Rovnako ako by ste nenechali vyzváňať telefón počas prednášky v škole, nenechajte ho zvoniť a pípať ani doma. V ideálnom prípade by ste mali mobil vypnúť a nemať ho ani v dosahu, aby vás nelákalo stále doňho pozerať. Rovnako vypnite TV, rádio a všetky podobné zdroje rozptýlenia.

Zdravý „doping“

Pripravte si pred prednáškou kávu, čaj, limonádu, čokoládu, ovocie, chlebík – proste čokoľvek na jedenie a pitie. Keď sa učíte doma, oveľa viac vás to láka chodiť do chladničky. Koľko krát sa takto zbytočne prejdete „skontrolovať ju“? Ak si vopred pripravíte občerstvenie, nebudete od prednášky odbiehať kvôli hladu a smädu. Eliminujete tak ďalšie rozptýlenie.

Spánok

Spánok je veľmi dôležitý pre dobrý výkon. Podľa prieskumov spánok a meditácia pomáhajú aj k lepšej produktivite. Ak máte pocit, že toho máte veľa a to čo obmedzíte je práve spánok, robíte chybu lebo vašej koncentrácií to vôbec nepomôže, práve naopak – znížite ju.

Pokúste sa dodržiavať pravidelný spánkový režim. Ak ráno nemusíte vstať a presunúť sa do školy, môže vás lákať pozerať do noci seriály alebo robiť niečo iné. Takto zapnete ráno notebook, unavený sa prihlásite na prednášku a vaša pozornosť bude automaticky oveľa horšia. Dávajte si preto pozor kedy chodíte spať a radšej si ďalší diel seriálu o 12 večer už odpustite.

Oddych od obrazovky

Snažte sa v prestávkach medzi prednáškami nebyť stále na počítači alebo telefóne. Ak vám skončí prednáška a vy sa ihneď premiestnite skontrolovať sociálne siete, alebo si pustíte Netflix / HBO vášmu zdraviu to veľmi neprospeje. Snažte sa spraviť si prestávky v ktorých vôbec nebudete pozerať do obrazovky. Choďte si navariť dobré jedlo, prejsť sa alebo si na pár minút doma zacvičte. Prídete tak na iné myšlienky a keď sa vrátite k PC, budete sa zas pri ňom lepšie sústrediť.

Využite internet vo svoj prospech

To, že máte prednášku online môžete brať ako výhodu. Máte tak stále aj prístup k internetu a ten môžete využiť vo svoj prospech. V dnešnej dobe už cez Google viete nájsť takmer všetko. Vyznačte si preto v poznámkach pár bodov ktorým možno úplne nerozumiete alebo si o nich chcete zistiť viac a po prednáške sa k nim vráťte a nájdite si k nim ďalšie informácie.

Podklady pre záverečnú prácu

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *