6 spôsobov ako získať respondentov pre výskum dizertačnej práce

Zo začiatku sa môže zdať, že spraviť výskum pre dizertačnú prácu bude jednoduché. Je to však naozaj také ľahké? Čo ak do svojho výskumu potrebujete zahrnúť aj respondentov, ktorí nebudú ochotní na vaše otázky odpovedať? Máme pre vás pár tipov ako ľudí primäť vyplniť váš dotazník. Ako na to?

Tipy ako získať respondentov pre dotazník dizertačnej práce

Väčšiu časť svojej dizertačnej práce viete ovplyvniť svojimi schopnosťami. Naplánujete si ciele, pracovné postupy, naštudujete si kopu literatúry. Potrebovať však budete aj dostatok respondentov. Medzi overené tipy ako získať dostatok respondentov aj odpovedí patria:

  1. Zistite, kto sú vaši respondenti

Realizácia prieskumu neznamená iba požiadanie niekoľkých náhodných ľudí, aby odpovedali na vaše otázky – aby ste ušetrili čas, zdroje a energiu, musíte najskôr identifikovať respondentov, ktorí reprezentujú cieľovú demografickú skupinu vašej štúdie. Vedieť, kto by mal byť vašim respondentom vám pomôže určiť, kde, kedy a ako ich môžete nájsť a osloviť. Získate nielen tých správnych respondentov pre váš prieskum, ale budete vedieť od nich dostať aj užitočnejšie štatistiky.

  1. Vytvorte dobre navrhnutý prieskum

Dôsledne naplánovaný a navrhnutý prieskum môže vyvolať väčší záujem vašich respondentov. Udržujte svoje otázky strategicky usporiadané, čo najjasnejšie a stručné, aby vaši respondenti nemali s prieskumom problémy. Ak otázkam nebudú rozumieť alebo nebudú vedieť voliť správne odpovede, je väčšia šanca, že prieskum zatvoria a nebudú odpovedať. Skúste tiež vyskúšať svoj prieskum na malej vzorke respondentov pred tým ako vo veľkom rozošlete, aby ste mohli upraviť prípadne nepresnosti..

  1. Zašlite osobnú pozvánku

Nespravte tú chybu, že len všetkým hromadne rozošlete link na prieskum. Snažte sa ľudom pripísať aspoň krátky text, ktorý ich presvedčí aby výskum vyplnili.

  1. Používajte svoj mobil

Vďaka mobilným technológiám môžete ľahšie a rýchlejšie osloviť viac potenciálnych respondentov. Musíte sa však ubezpečiť, že pozvánka aj prieskum sú optimalizované pre mobilné zariadenia, aby vaši respondenti neboli zmätení a mohli prieskum správne vyplniť. V dnešnej dobe už mnohí ľudia čítajú emaily aj správy zo sociálnych sietí viac na mobile ako v počítači. Budete teda mať oveľa väčšie šance, že výskum vyplnia ak to budú môcť bezproblémovo spraviť priamo z mobilu.

  1. Využite sociálne médiá

Sociálne médiá sú jedným z najpohodlnejších spôsobov rozposielania prieskumov a svoj dosah môžete maximalizovať využitím výhod svojich sietí a sietí svojich kontaktov. Využiť môžete napríklad aj skupiny na Facebooku, ktoré majú zameranie podobné vášmu výskumu. Taktiež pokojne poproste svojich známych aby váš prieskum zdieľali. Dostanete sa vďaka nim k ďalším respondentom, ktorých by ste sami nemali šancu osloviť.

  1. Nechajte si pomôcť

Ak sa vám nebude dariť získať dostatočný počet respondentov alebo odpovedí, nechajte si pomôcť. S dizertačnou prácou vám radi pomôžeme aj my v epodklady.sk

Podklady pre záverečnú prácu

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *